27 giugno 2017

Summer School on Media in Political Participation and Mobilization

COSMOS and the Institute of Humanities and Social Sciences at the Scuola Normale Superiore organize the upcoming Summer School on “Media in Political Participation and Mobilization” which will be held in Florence (Italy) in June 2017, from Monday 26th to Friday 30th included.

The Summer School will explore the complex relationship between media and diverse instances of political participation and mobilization. More in particular, the lectures during the Summer School will revolve around three main themes on which literature flourished in the past few years, providing new perspectives on the relationship between media and political participation/mobilizations: (1) media cultures; (2) media materialities; and (3) media practices.

Further info: HERE